zondag 6 september 2009

muziek

Voordat ik het in de gaten had ben ik twee uur met dit ding bezig geweest. Favoriete artiesten zoeken, muziek luisteren, video's afspelen, reacties lezen (en geven). Prachtig. Vergelijking met soortgelijke muziek is nogal omstreden, om BZN met de zangeres zonder naam te vergelijken gaat werkelijk te ver. Vond het ook mooi dat je zo kon doorschakelen naar you tube, bij een artiest kon ik geen video vinden maar via een doorschakeling kwam je zo op you tube terecht waar de video wel te vinden was. Ik denk dat mijn video kaart niet zo goed is, de kwaliteit van de video is niet zo daverend - of ligt dat aan de sites?
Aardig was ook dat je soms verrassende combinaties krijgt. De mexican night van BZN - dan krijg je reacties van mensen over de gehele wereld. Kortom, hier ga ik vaker naar toe. Gebruik voor de bibliotheek? Op muziek gebied zijn wij denk ik ingehaald door anderen.

2 opmerkingen:

  1. Zit inderdaad soms nogal fors verschil in; sommige video's zijn van HD kwaliteit (check dan ook het HD vakje onderin) en andere zien eruit alsof ze vanuit een auto met een mobiele telefoon zijn gemaakt (wat dan ook heel vaak zo is.. :P)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is jammer dat Last.fm niet meer gratis is, zodat je niet meer (stukjes van) nummers kan beluisteren en complete nummers in je playlijst kan zetten, maar er is nog wel heel veel informatie over de artiesten te vinden en de tips van soortgelijke atiesten zijn soms verrassend ;-)Heb je deze site bekeken? http://zoeken.bibliotheek.be/ Zij maken voor de extra informatie van artiesten gebruik van Last.fm.
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen