zondag 6 september 2009

slot

Inderdaad, het kost de nodige moeite, aan het begin heb ik wel eens gedacht, "wil ik dit wel"? Het is het onbekende, het meeste in deze 2.0 wereld is nieuw voor mij. Vele begrippen had je wel eens gehoord maar wat het betekende, geen idee. Overal toegangscodes, onbekendheid met begrippen, duurde langer dan 1 uur per ding en je wilde eigenlijk sneller, te weinig tijd, het lukte niet in een of twee keer, een oerwoud aan mogelijkheden - dat kun je toch nooit bijhouden, vragen aan de coach (overigens Janneke, dank voor de ondersteuning), kortom een weg met vele hobbels. Maar als je dan toch een beetje begint te wennen, begrippen eigen worden, leuke praktische toepassingen zichtbaar worden, zowel zakelijk als voor prive, dan begint het te leven. In mijn gezin zie ik zo nu en dan gezinsleden nieuwsgierig toekijken, "wat doe jij daar ouwe, dat ken ik niet, leg eens uit", ja dat is de beste motivatie. Ook een beetje benauwd geworden, hoe snel alles gaat, hoe ga je dat ook bijhouden in je vak (landelijke regie en aanpak aub), blijft de kwaliteit van de informatie wel op peil etc. Aan de andere kant ook vele mogelijkheden om informatie te vergaren waarvan ik het bestaan eerst niet wist. Conclusie, het was goed, elke bibliotheekmedewerker moet deze cursus volgen. Ik ga een aantal onderdelen opnieuw doen die zowel zakelijk als privé mijn belangsgtelling hadden. Ik heb mij ingeschreven bij mijn collega's van bibliotheek 2.0 - in ieder geval de discussie volgen en waar nodig bijdragen. Zal het ook in het KC aan de orde stellen, wij waren matig vertegenwoordigd in allerlei 2.0 gremia. Dank aan de samenstellers van deze cursus. Volgens mij moet je periodiek deze cursus actualiseren en opnieuw aanbieden. Ik doe dan in ieder geval mee.

1 opmerking:

  1. Bert, ik ben blij dat je ondanks de tijdsdruk die er was, toch plezier in deze cursus hebt gehad en er het nodige van hebt opgestoken.
    Ik ben benieuwd in hoeverre je bepaalde toepassingen nu ook echt gaat gebruiken, maar in ieder geval gefeliciteerd met het volbrengen von 23 dingen. Je krijgt je certificaat zo snel mogelijk, want om nu eerst te wachten tot de rest ook klaar is.....
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen